Ahad, 21 Mei 2017

Kedah Juara Piala FA 2017


Kedah Juara Piala FA 2017. Final Piala FA di Stadium Shah Alam pada malam ini sudah tamat dengan kemenangan memihak pada Kedah. Jadi pada tahun 2017 ini, Kedah menjadi Juara dengan mengalahkan Pahang dengan jaringan 3-2. Jika anda menonton live streaming di TV3, pastinya permainan dari kedua-dua pasukan memang menarik..


Kedah Juara Piala FA 2017


Kedah Juara Piala FA 2017


Untuk keputusan perlawanan, berikut kami kongsikan keputusan perlawanan antara Pahang Vs Kedah..

Pahang (2) Vs (3) Kedah

Gol Pahang
1. Heo Jae-Won - minit 45+5
2. Sumareh - minit 80

Gol Kedah
1. Ken Ilso - minit 20
2. Baddrol Bakhtiar - minit 45+1

3. Baddrol Bakhtiar - minit 73  



Ulasan Perlawanan Pahang Vs Kedah


Sedikit ulasan yang dapat diberikan, dalam separuh masa pertama Pahang bermain dengan 10 orang. Dari situ Kedah mengambil kesempatan dan separuh masa pertama berkesudahan dengan jaringan 2-1. Kedah mendahului...


Separuh masa kedua, kedua-dua pasukan menambah 1 gol lagi sehingga tiupan wisel penamat yang berkesudahan dengan 3-2. Dengan itu, Kedah menjadi Juara Piala FA..

Video Gol Perlawanan Pahang Vs Kedah

Untuk anda yang ingin menonton Video Gol Dari kedua-dua pasukan, berikut kami kongsikan Video Gol Perlawanan Pahang Vs Kedah..



Tiada rezeki untuk Pahang menang tahun ini, walaupun bermain dengan 10 orang tapi permainan mereka memang menarik. Banyak peluang yang hampir-hampir nak gol. Apa-apa pun tahniah kedah..

Terima kasih membaca blogpost Kedah Juara Piala FA 2017..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan